Skip to content

Linderödsfläskkotlett med ankfett smaksatt med vitlöksconfit

2010/12/06

Konfiterad vitlök nedvispad i ankfett blir världens godaste fett, kanske världens godaste föda över huvud taget. Konfiterad vitlök luktar vitlök och rostade nötter. Det är drömmen och när det möter ankfettet så bara bawoooosh!

I övrigt rätt rakt på bara. Kotletter i marinad och stek och sen fettet och ugnsrostade tomater och middag!


Ja, jag trycker alltså ut vitlöken i smält ankfett. Sen ställer jag det i kylen och när det stelnat vispar jag upp det lite. Man kan vispa ner vitlöken i redan stelnat fett också, antar jag.

EDIT! Kotletterna kommer alltså från det halva Linderödssvinet jag fick levererat härom månaden.

No comments yet

Kommentera

