Hoppa till innehåll

Månadens album, mars 2011

2011/03/31

De senaste dagarna har jag tyckt att det varit lite magert med nytt. Men som vanligt berodde det bara på mig själv. Lite dålig koncentration kanske?

Förutom att det bara i dagarna dykt upp potentiellt riktigt intressanta grejer som Anna Järvinen, Glasvegas, Britney Spears och The Pains of Being Pure at Heart (album som jag knappt hunnit lyssnat på) har mars månad dominerats av G-funk (pga att Nate Dogg dog) och Hotlanta soul (pga Loleatta Holloway) och två filmljudspår (Black Swan och True Grit). Trodde jag. Men det stämmer inte. Dels har jag fortsatt att lyssna en hel del på Julianna Barwick och K. Michelle. Och Scritti Politti-samlingen. Dels har det ju kommit en hel del annat NYTT också som jag har upptäckt. Det är därför det är bra att tvingas gå igenom och minnas även ur det korta perspektivet.

Sen dök det ju upp en exceptionellt bra skiva alldeles nyss.

Såhär:

The Weeknd – House of Balloons

Får mig att tänka på Drake och The-Dream, men mörkare, på den bästa låten. Så rätt i mitt huvud.

Kandi – Kandi Koated

Discodeine – Discodeine

Anna Järvinen – Anna själv tredje

Lil B – Angels Exodus

J Mascis – Several shades of why

The Unthanks – Last

The Low Anthem – Smart Flesh

Frankie & the Heartstrings – Hunger

Raekwon – Shaolin vs. Wu-tang

 

Jag har säkert glömt något, men inte bob hund. Den tycker jag helt enkelt är sådär.

Hype Williams – One Nation

2 kommentarer leave one →
  1. 2011/04/04 06:29

    Jag har törstat efter ny musik ett bra tag men har inte orkat ta tag i det. Tackar och bockar för denna eminenta lista, den stillade min törst och gjorde mig mycket glad.

Lämna en kommentar