Hoppa till innehåll

00-talet – låt 100-91

2009/12/21

Låt 100-91

Jag blir för i helvete ALDRIG färdig med den här, men: Ja, just det nu börjar jag. Det tog sin tid, men här kommer 00-talets 100 bästa låtar, plats 100-91. Hela listan kännetecknas av förvirring och frihet från regler. Ibland har jag var hårdare med att sålla bort låtar med artister som förekommit förut, ibland inte. Ibland har jag glömt bort något. Det kommer en icke-fullständig spotti-lista när de hundra är avslöjande. Under tiden länkar jag en lista för respektive 10 låtar med ersättningsspår för de som spotti inte lyckats/velat cleara. Dessutom förekommer lite komplement/lyssna även på i sann pop tidernas 100 bästa-anda. Och s gick ju inte allt att fixa på youtube förstås. Förstår?

100: days – downhill

99: eminem – kill you

98: rex the dog – i look into midair

97: pet shop boys – minimal

96: the magic numbers – love’s a game

95: the clientele – isn’t life strange (fel låt i videon)

94: felix da housecat – madame hollywood

93: sébastien tellier – divine

92: norma jean bell – yes i am (gonna get you) (just det, fel låt i videon)

91: gui boratto – beautiful life

Spotifylista.

3 kommentarer leave one →
  1. 2009/12/21 16:24

    Du kom igång före mig åtminstone. I morgon måste det bli av om jag ska hinna tio om dagen med målgång på nyårsafton. Har inte med någon av de här tio men så sitter jag med ett skägg som stör vid förkylning också. Blir spännande att provlyssna.

Trackbacks

  1. 00-talet – låt 50-41 « Griskindspatrik
  2. De 100 bästa låtarna på 00-talet « Griskindspatrik

Lämna en kommentar