Hoppa till innehåll

Bloggare och andra på Råkultur

2009/05/06

Låt se, det var en ung farbror, en Kinna, en pipopp, en grönsaksbloggare, en Sahar, en glassman, en Anna, en Pytte, en Dill, en Marianne, en David, en Annika, en Emil, en Magnus, en Johan, en Rebecca, en Maria, en liten Lisa, en hjalmar och en Egil.

Någon av ovanstående bloggar om inte alla skriver säkert om varje rätt, jag skulle vilja säga följande.

Sashimitallriken i kolsyrerök var himmelskt god, över lag var fisken fin och anka med päron toppen.

På minussidan som så många gånger förr, riset. Den här gången alltför ofta lite väl torr. Mängden var okej, alltså storleken på riskuddarna var okej, men i kanterna blev den stundtals lite torr. Det är svårt det där, tror jag. En annan sak jag kan störa mej på är att finsushiställena (och hit räknar jag även Akki) ibland lite väl ofta vill blanda in röksmak, tror jag i alla fall. Den här gången för ofta.

Men kul var det, både maten och sällskapet. Avslutade på DeVille. Drack en chianti classico och en annan, glömt.

För resten: för mej kommer Furusato, saligt insomnad, alltid vara Stockholms bästa sushiställe, i all sin enkelhet.

2 kommentarer leave one →
  1. 2009/05/07 11:36

    Tack för det trevliga sällskapet!
    Jag tycker mig minnas några ord om 7-timmars-sushi ….?
    ;-D

Lämna en kommentar