Skip to content

Årslista #6 2011 – Bästa album

2011/12/15

 

Såhär är det. Jag upptäckte The-Dream i år. Okej, jag upptäckte The-Dream förra året och Love King låg högt på min årsbästalista då. Dessutom hade jag naturligtvis hört diverse av hans låtar med andra artister. Men det var är i år som jag verkligen lyssnat. Och i år kom även fantastiska 1977, med fantastiska Wedding Crasher, Long Gone, Ghetto, Used To Be och framför allt 1977 (Miss You Still). 1977 har negligerats bort totalt i alla årssammanfattningar. Jag tror det beror på att den inte ”släppts”, att Nash lade ut den på sin hemsida trots Def Jams protester. Tidningarna är väl rädda eller nåt.

Det är knappast så att den inte platsar.

 

 

Älskar!

Kommentera

