Skip to content

Köttleverans – del 2

2011/10/07

Jag vet inte varför jag skrev och publicerade det förra Köttleverans-inlägget. Jag är i allmänhet försiktigt med att nämna företag vid namn, tycker det är onödigt. Framstår lätt som varumärkeskrängare. Blir själv rätt trött på allt Salma-lax hit och Mutti-tomater dit och ”jag fick ett paket findus orietaliska fiskpanetter, de var inget goda”. Men nu gjorde jag ju nåt liknande själv. Jag kan alltid hänvisa till ”saker som kan vara bra att komma i håg”, men det blir ju lite slött. Inte tycker jag att det förmildras av att jag raljerar över benämningarna heller eller att företagets namn bara syns på bilderna.

Nä, det jag anser rättfärdigar publicering är att jag tycker det är bra att den här typen av tjänster och företag finns och att jag vill att de sprids och att de blir fler och att de går runt. Även om de int eär perfekta. I grund och botten är det helt och hållet egoistiskt. Jag vill kunna köpa mer bra kött, kött som smakar gott och som är lite mer miljöhållbart (för så är det väl, kor som går ute och äter gräs är väl bättre?).

Och gott är det. Det innanlår jag hackade upp och blandade med svartpeppar och chipotle hot sauce serverat som mycket snabbt halstrad råbiff smakade gudomligt. Det tyckte både jag och Gustav.

kött

Ofta är det ju fettet som ger smak i kött, men man får inte glömma bort själva köttsmaken. Tror det var speckmannen som skrev något om det. Ungefär. *Kollar upp* Jo det var det. Läs!

3 kommentarer leave one →
  1. Jessika permalink
    2011/10/08 03:14

    Men vad var lyxgryt?😉

  2. 2011/10/08 11:53

    Men kom igen Jessika, jag svarade ju på det i kommentarerna till förra köttleverans-inlägget. På direkt fråga från dig!

    • 2011/10/09 11:34

      Sorry, jag surfade med mobilen och den konkade ur när jag letade efter inlägget.🙂

Kommentera

