Skip to content

Vad beror det på?

2011/07/26

Nåt osammanhängande sporadiskt bildblogginlägg och inte en veckolista på flera, ähum, veckor. Varför?

Sommar! Kallas det. På sommaren grillar jag på samma gamla vanliga sätt, flankstek, secreto, makrill som Gustav dragit upp. Äter sallad. Och pulled pork. Äter kosterräkor. Speciellt när jag är på Koster bloggar jag dåligt, eftersom det knappt finns någon Telia-täckning där och jag måste sitta uppe på taket för att få i väg eventuella bilder. Dessutom kan jag inte hänga med musiken och då blir jag stressad. Om nån undrar har jag lyssnat på Curtis, Marvin. Aretha och Ray under de senaste veckorna. På CD.

En annan stor anledning är att mitt fokus svävat iväg en aning och landat på min träning inför Lidingöloppet, vilket under de senaste två veckorna resulterat i sammanlagt 9 mils löpning. Detta är ingen jävla träningsblogg och jag ska försöka att inte plåga mina fett och ister-älskande läsare med långdragna utläggningar om långdistanslöparens ensamhet och meditativa tillstånd. Om ni vill kan ni se eventuella framgångar här (jag lovar, det är inget vidare intressant).

Nu är jag tillbaka i Stockholm och lyssnar på Girls, Real Estate, Team Rockit, Zomby, Laurel Halo, Washed Out och Beyoncé. Springer uppför backar och runt Stockholmarna. Samt lagar ingen mat alls.

Om några dagar åker vi på årets 3:e bostadsbyte. Till Franska Alperna, Haute-Savoie, Bluffy. I närheten av Annecy-sjön. Det ska bli fantastiskt med mycket berg och mycket ost.

PS. Jag har inte missat att det hänt obegripligt hemska och sorgliga saker i Norge, men jag överlåter åt andra bättre lämpade att skriva om dem.

No comments yet

Kommentera

