Skip to content

30 låtar – dag 07 – en låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle

2011/04/09

 

Ett speciellt tillfälle? Det finns ju några speciella tillfällen. Bara att välja ett. Men det är vårt. Jag kommer fan inte på något. Just nu. I alla fall.

Nu kanske?

Nä.

Nu?

Nä!

Nu?

Ja, i somras eller nån gång, kanske i våras satte jag igång det där Genius-programmet i min telefon och det genererade en lista baserat på en Vampire Weekend-låt tror jag, kanske California English, vet inte. Så cyklade jag längs Skeppsbron. Hoppsan! Utanför Hotell Reisen vart jag tvungen att stanna. Vad är det här för överjävla bra låt.

Så varje gång jag hör Excuses tänker jag på den där gången av alla gånger när jag cyklade på cykelbanan på Skeppsbron utanför Hotell Reisen.

Och lite På SF också.

No comments yet

Kommentera

