Skip to content

Månadens album, februari 2011

2011/02/28

Vad ska jag säga om februari? Ja, James Blakes kom ju ut på riktigt och en hel del högprofilskivor (Lykke Li, Those Dancing Days, Cut Copy, The Streets) dök upp, men jag vet inte, nä, de är inte så bra eller så har jag inte hört dem ordentligt.

Bästa grejerna i albumväg är istället:
Nicolas Jaar och Gruff Rhys och Tim Hecker. Och James Blake förstås, men jag räknar honom till för länge sedan. Eller Julianna Barwick, Toro Y Moi, Pale Sketcher, Shackletonåterutgivningarna, Com Truise-återutgivningen.

Och så dök det upp ett Ron Sexsmith-album sådär bara och Frankie & the Heartstrings hade jag inte hört förut. Gil Scott-Heron tillsammans med Jamie xx var ju poppis också.

Svårt beslut, mycket svårare än januari.

Men jag säger:

Julianna Barwick – The Magic Place

Följt av Nicolas Jaar – Space is only noise

Gruff Rhys – Hotel Shampoo

Tim Hecker – Ravedeath, 1972

Pale Sketcher – Seventh Heaven EP

ritualz – Ghetto Ass Witch

Jättebra, jättegammal, skiva jag inte kände till: Milton Nascimento – Courage

Och så en från förra året: Keyshia Cole – Calling all hearts

Ju fler jag listar, desto fler vill jag lista, desto uppenbarare att det var ett/en(?) bra februari.

No comments yet

Kommentera

