Skip to content

Blandat från vecka 1

2011/01/07

Nä, jag gillar inte heller veckonummer. Va fan menar ni liksom? Vecka 20 ska jag ha ledigt! Jaså? När är det då?

Men ändå, vecka 1 är ju lätt. Det rimmar ju.

Detta hände (bland annat):
Jag fyllde 42. Jag fick en le creuset. Av min familj. Inte av le creuset. De skiter i mig. Vill bara ha mina pengar. Jag fick strumpor också. Från Happy Socks. Roliga. Och glada.

Som födelsedagsrestaurang hade jag valt KB bara för att jag bara ätit lunch där och för att baren är trevlig. Deras middagsmat var sådär. Pilgrimsmusslor som luktade lite fiskigt, men inte överdrivet. Okej. Kalvlever med rödlök som var för salt men okej i övrigt. Personal osm hade lite för lite att göra. KB behöver ta saker och ting till en annan nivå. Som det är nu besöks de bara av bargäster, på spåret-programledare, poptöntar och turister. Och ett matnördigt födelsedagsbarn. Nåja, nu är det gjort.

Bla bla, flera dagar gick och inget hände.

Rensade vinden, läste brev jag skrev till Veronica för 15 år sedan, som bland annat innehöll arior över internets förträfflighet. Formuleringar som ”jaget upplösning” och ”cyberrymd” och ”oändliga möjligheter”. Det är roligt att läsa gamla brev. Jag har inte ändrats så mycket. Är fortfarande hopplöst ärlig och extrovert.

Hittade skolkataloger med bilder på mig i page och pottfrisyr.

Idag lagade jag till krokfångad torsk med hollandäs. Det blev gott. I morgon blir det något annat.

Helt okej vecka.

2 kommentarer leave one →
  1. 2011/01/07 21:51

    My god! Lutfisk? Annars gillar jag nästa allt.

    • 2011/01/07 21:57

      nja, porterkind med gurkpuré

      lutfisk är rätt meningslös mat i min mun, varken gillar eller ogillar

      (Denna och föregående kommentar kom sig av en knasig länk.)

Kommentera

