Skip to content

Det kan ha varit den godaste lammsteken jag ätit

2011/01/03

Det har jag i och för sig sagt förut. Men det är sant. Den var suverän.

Reflektioner: det blev inga 7 timmar, stekens kärntemp kom upp till 55 redan efter 4 timmar och därefter var jag riktigt försiktig.

Förarbete här.

Så här såg slutpreparationerna ut.

Sorry, men favorit i repris: de underbara gästerna dök upp och vi serverade brysselkål, broccoli och dauphinoisegratäng till steken. Superb!

Så här såg en skiva ut dagen efter (jag är ingen höjdartrancherarmästare):

Bara om ni vill veta: lammet som steken kom från är uppfödd av min syster och svåger utanför Vikingstad, Östergötland. De har gjort ett bra jobb!!!

No comments yet

Kommentera

