Skip to content

Lilla griskonfiteringsprojektet – del 9

2010/11/14
by


Confit de pieds et jarret de porc (eller nåt). Pratade med en granne om konfitering av fläsklägg och grisfötter igår. Något de tydligen sysslar med innanför porten intill. Jag stjäl idén rakt av, inga tillsatser, bara salt och gris, och börjar nu:

Lite statusuppdateringar också:

  • Håkan Hellström Hovet igår. Jag älskar Håkan Hellström. Verkligen.
  • Åkte in till stan för att köpa en lite mindre Le Creuset-gryta. Jag behöver en mindre än de jag har till just konfiteringar. kom hem tomhänt. Lite dyr för familjeekonomin just nu. Jag skulle kanske kunna tänka mig att säga att Le Creusets grytor är bra och att jag använder dem hela tiden om jag fick en vit eller röd 20 cm, 2,4 liter. Där går nog min gräns.
  • Över längre tid (uppåt 10 år) är ju TTA mitt favoritband, men de senaste åren? Girls. Jag älskar Girls. Senaste EP’n är helt jävla fantastisk. Sanningen!
  • Det står en kålpudding i ugnen.
4 kommentarer leave one →
  1. Fredric L permalink
    2010/11/15 14:42

    röd 20cm – ca 750 sek , numera med gratis frakt till Sverige (över 25£) :
    http://www.amazon.co.uk/Creuset-Cast-Round-Casserole-Cerise/dp/B0000A14MV/ref=pd_sim_kh_2

    Förra veckan hade Cervera 24cm (tror jag det var) för 995 istf 1495 eller något sånt, såg ut som ett jul-erbjudande.

    • 2010/11/15 14:52

      Tack för länken! Jag funderade faktiskt lite på att beställa någonstans ifrån men glömde mig.

      Jo, Cervera har ofta rea på 24 cm 4,2 liter, men en sån har jag redan (plus en oval 32 cm).

Trackbacks

  1. Forts. lilla griskonfiteringsprojektet – del 9 « Griskindspatrik
  2. Slutet, lilla konfiteringsprojektet – del 9 « Griskindspatrik

Kommentera

