Skip to content

Prioriterade inte bloggen idag heller

2010/09/05
by

Men för den som är intresserad har jag precis stekt flankstek, lammkorv, karl-johan och lammhjärta. Oppstekt till lunch i morgon alltså. Sen så försöker jag syra gurka också. Det senare kommer att gå åt helvete och sen kommer jag inte våga äta dem på grund av rädsla för botox (nä, botulism menar jag).

Och så kan jag ju bjuda på min sådär uppdaterad lyssnar-på-just-nu-lista också.

Tips (det börjar bli gott och blandat det här): Arcade Fires The Wilderness Downtown, den ”interaktiva” videon är fantastisk.

9 kommentarer leave one →
  1. 2010/09/05 21:08

    Vad då för lammkorv?

  2. 2010/09/05 21:13

    Vill bara påpeka att det här att man ska bekräfta (att man vill ha ytterligare kommentarer skickade till sig) genom att klicka på länkar och hålla på och svara på brev är lite för mycket och får mig att dra mig för att kommentera på din blogg. Bara så att du vet.

    • 2010/09/05 21:25

      Det där ska jag kolla upp. Jag vill att det ska vara så enkelt som möjligt.

      Angående lammkorv är det nån ekologisk från Mälarchark som Veronica köpte på Coop. Har inte testat den (så egentligen är den kanske inte nån rest).

    • 2010/09/05 21:53

      kan inte hitta inställningen, får lösa det en annan dag

  3. 2010/09/05 21:24

    Hur man nu bär sig åt att få botulism i inlagda gurkor… Jag har inte lyckats på 15 år med picklade gurkor. Håll händer och utrustning rena.
    Burkar du gurkor så är du ensam.

    • 2010/09/05 21:25

      Jag vet inte, jag är bara rädd av mig.

      Vad menar du med ”Burkar du gurkor så är du ensam”?

      • 2010/09/06 11:11

        Om du lägger in dom på konservburk. Det har jag aldrig gjort. Jag picklar.

  4. 2010/09/06 11:23

    Vad är skillnaden på att lägga in och pickla?

    • 2010/09/06 14:17

      Det är väl det samma egentligen. Konservera är kanske ett bättre ord för det med konservburkar och sånt.

Kommentera

