Skip to content

Burkar

2010/08/23
by

Jag vill ha sådana här burkar. Vr hittar jag det i Stockholm?

20 kommentarer leave one →
  1. 2010/08/23 15:07

    EXAKT såna burkar eller typ såna burkar? Granit har nåt liknande, http://granit.se/?id=5774

    • 2010/08/23 15:16

      Inte alls exakt såna burkar som i inlägget. Men den typen av skruvlock. Absolut runda. Egentligen allra helst något i still med de här eller de här. Jag får kolla om de på Granit duger. Det är inte funktionen jag vill åt så mycket som känslan och utseendet. Ska möjligen använda dem som dricksglas i större utsträckning än inläggningar.

      • 2010/08/23 15:26

        Jag har också några burkar hemma som har ett inpressat mönster (lite blommor och ett bi eller nåt sånt), liknar någon av Pioneer womans burkar. Köpte dem för evigheter sen på Det Stora Varuhuset. De finns inte kvar i deras sortiment men jag har för mig att jag sett dem på Coop.

  2. 2010/08/23 17:33

    Jag har letat men det enda jag hittar, i rena Mason-jars (Ball jars) är när de finns som samlarobjekt. De är väldigt fina men att köpa en burk för 200 kr är nog inte vad du är ute efter.
    Jag hittar, naturligtvis, en massa Mason-jars på Amazon och i järnhandlar. Du ska kanske kolla in om de har internationell frakt.

  3. 2010/08/23 23:27

    De är väldigt fina. Särskilt när de har som mönster gjort i själva glaset.

  4. Sebastian permalink
    2012/12/12 00:35

    Usagodis kommer få in mason jar dricksglas snart. Maila gärna på info@usagodis.se

Kommentera

