Skip to content

Slutet narmar sig

2010/08/05
by

Snart har 3 veckor gatt och imorgon lamnar vi Ross, CA for att tilbringa de sista dygnen av vart bostadsbyte 2010 i San Francisco. Det har har varit den basta resa vi i var lilla familj gjort. De enda kassa sakerna ar att jag saknar a, a och o (hoho) och att vi maste aka hem. Med risk for att verkar ytlig: jag skulle latt kunna bo permanent i The Bay Area. Alskar San Anselm precis intill dar vi bott. Alskar San Francisco. Varfor? Vadret (ja, vadret, det ar nyckfullt och varierat med en massa mikroklimatzoner, 5-10 graders skillnad mellan platser nagra km fran varandra ar inte ovanligt ), manniskorna, naturen och allt som finns att gora att hitta pa. Men framfor allt: MATEN. Inte har jag varit mycket ute i varlden alls, inte pa nagot satt, men maken till variation pa utbud, maken till kvalitet. Det verka rada perfekta forhallanden har. Frankrike och Italien kan dra. ALLT (med uppenbara undantag i from av de gamla vanliga kedjorna) ar gott och snudd pa allt ar det de kallar organic och sustainable. Vi har atit pa hur manga restauranger med ekologisk profil som helst. Hela varuhus med ekologiska varor, inte bara e hylla har och dar. Snudd pa hela butiken. Fantastiskt! Jag ar sald.

Innan resan var jag lite osaker, skulle det inte bli val dyrt, val langt bort etc. Nu? Ge mig mer, jag surfar redan pa nya byten med familjer i norra Kalifornien.

Jag bloggar ju inte sa frekvent lagre, men kanske kommer det ett langre inlagg om alla restauranger (Fish, Chez Panisse, Sol Food, Taco Jane’s, Bubba’s Diner…), kafferosterier (Ritual, Blue Bottle, Marin,…), markknader (Ferry Building, San Anselmo, Whole foods,…), kanske inte.

Jag har ocksa ett par olika metoder och recept jag vill testa, for tillagning av pulled pork for oss som inte har nagon rok eller gard utan bor i lagenhet utan balkong.

Mer? Jag ar sald pa baseball ocksa.

Vi hors.

3 kommentarer leave one →
  1. 2010/08/06 14:21

    I hear you.
    Det är så det går till att bli USA-frälst, man går på några restauranger…

  2. 2010/08/11 06:59

    Jaaaaaaa skriv mera.

  3. Saxit permalink
    2010/08/12 14:40

    Hmm, antar att det är försent att föreslå Incanto, den här mannens restaurang: http://www.offalgood.com/
    Det är mycket nose to tail cooking där och den ska vara riktigt bra. Har tyvärr inte varit där själv.

Kommentera

