Skip to content

Länktips

2010/06/06

Utan just någon anledning. Jag har dessutom säkert länkat förut. Men igen nu då. Ryan Adams (inte han) har nu senast skrivit om slaktarbiff/onglet/hanger steak. En bit jag alltså misslyckats med att hitta i Stockholms köttvärld (förutom från kalv då). Ryan Adams ger en rätt okej förklaring till varför den är så svårfunnen.

Ska alltså inte förväxlas med flankstek (det har både jag och Andreas och översättaren av Anthony Bourdains bok gjort förut) eller skirt steak. Ryan Adams har för övrigt även han skrivit om flankstek så nu väntar jag bara på skirt.

Hoppsan, här är länken.

3 kommentarer leave one →
  1. fredric l permalink
    2010/06/08 21:01

    Tack för länken. Åt du förresten inte hanger/slaktarbiff på resa i vintras?

    • 2010/06/08 21:47

      Onglet är lätt att hitta både Frankrike och Geneve. Och gott.

      • Patrik permalink
        2010/06/08 21:49

        Och ja, jag åt onglet i Geneve i januari.

Kommentera

