Skip to content

Quesadillas som The Pioneer Woman säger det

2010/05/24

När jag ändå är igång, Annika Flynners favorit-Nas (plus ovanstående).

quesadilla

Jaha, tänkte jag, det verkar gott, med kyckling och bbq-sås och grillad ananas. Det var det också. Receptet av Ree Drummond hittar ni här. Och såhär ser det ut när jag och hipstamatic står för fotona:

ananas, bbq-sås, tortillas, ost, kyckling

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

ananas

kyckling

kyckling

kyckling

kryddblandning

kyckling

kyckling

kyckling

kyckling

kyckling

kyckling

ost

pepparfrukt

tortillas

qeusadillas

qeusadillas

qeusadillas

quesadilla

quesadilla

quesadilla

quesadilla

quesadilla

quesadilla

quesadilla

quesadilla

Och okej då, det här inlägget är lite åt det skämtiga hållet. Inte som i en parodi utan mer som i att jag är en otillräcklig fotograf. Och så ville jag redovisa min quesadillapremiär. Visste inte riktigt hur jag skulle göra. Det är ju inte mitt recept och även om det är hyfsat generiskt så… Nåja, nu har jag både angivit rättmätig skapare, fotat fult och bett om ursäkt (typ). Man blir ju rätt mycket mer sugen på Ree Drummonds version.

Annars håller jag rätt mycket på med att spotifiera Dave Marsh urgamla bok The Heart of Rock & Soul, the 1001 Gretes Singles Ever Made. Så långt har jag kommit till nummer 145. Förvånadsvärt komplett (Beatles saknas förstås och en del Dylan). Här är listan för den som vill. Men så upptäckte jag att Sonic redan gjort en, så var det med det. Kan man ju lägga ner det projektet. Eller om jag ska kolla hur komplett Sonics lista är, bara drygt 800 av de 1001, ju och de har hoppat 1001. Nä, tror inte det.

3 kommentarer leave one →
  1. 2010/05/25 08:45

    Humor! Jag gillar🙂

    • 2010/05/25 09:04

      Och det var verkligen kanongott. Ananasen dominerade inte över huvud taget och det kändes inte alls som Hawaii-pizza. Snåla inte på chilifrukten. Sommaren är räddad.

Trackbacks

  1. Tortillas till handboll – hela måltiden « Griskindspatrik

Kommentera

