Skip to content

Tre sorters ”chili” till konungens återkomst

2010/05/15

Vi var ensamma idag, jag och Gustav. Inget jävla male bonding. Herregud Gustav är 7, och jag är inte mycket för vare sig male eller bonding, usch, jag ryser vid tanken! Bara så ni vet, det här kommer inte att handla om att jag valde vad som inte alls blev taco bara för att Veronica åkte bort och vi hade hela dagen på egen hand. Att jag och min son skulle äta köttbitar tillsammans. Det gjorde vi med Veronica igår, ju. Nä, det är ju jag som har den uddaste matsmaken i familjen eller Gustav eller… Förvirringen är total. Det var rättmcket som en vanlig lördag på alla sätt.

Anyhow, tillbringade dagens förmiddag på Eriksdalsbadet. Gustav på simskola och i äventyrsbad med kompis. Jag med telefon vid sidan. Gick förbi nån slags minifuskstart till bondens egen marknad som belägrats av rökelselukt.

Åkte hem och kollade konungens återkomst. Finemangfilm! Åt Nachos och såna små runda mjuka brödbitar med både stark chili, barnvänlig chili och en annan sorts pulled pork plus de där tillbehören som gör att barn kallar det taco (majs och gurka) och limemarinerade bönor och gräddfil.

Det såg ut såhär innan vi började äta:

mat

Jag återkommer med recept. Bilder behöver sorteras.

Vi var på Gröna Lund i fredags. Så jag inte glömmer.

3 kommentarer leave one →
  1. 2010/05/19 16:10

    Det känns fortfarande helt sjukt att Bossen tvingade Kevin att ta bort Thunder Road från My Beauty.

Trackbacks

  1. South Carolina Pulled Pork, jag glömde visst förklara « Griskindspatrik

Kommentera

