Skip to content

Patrik glömmer inte att lägga upp bilder på färdiglagad picanha

2010/04/29

Hej!
Det här är lite av en pestig dag. För det första skulle min favoritkusin fyllt 43, men så blev det inte. Han blev inte ens 41. Jag tycker att det är fel! För det andra, och det är klart mer banalt, förlorade Blåvitt igen. Men det brukar de ju göra och jag börjar bli lite van vid det. Numera är jag nöjd om de kan hänga kvar till nästa år. För det tredje har jag ångestat lite och varit sur, men skit samma.

Jag lagade ju picanha och så blev det inget mer, verkade det som. Det är ju inte så konstigt, man låter den stå skitlänge i ugnen och håller den under 50 grader, sen låter man den gå upp till önskad blodighet (53 grader) och tar ut den. Låter den vänta lite eller mycket. Skivar upp och äter med det vanliga.

No comments yet

Kommentera

