Skip to content

Doing the ovanligt god köttbit med schalottenlöksås

2010/04/22
by

Hej!

Det är torsdag (i morgon är det fredag) och jag har under veckan pendlat mellan oändligt bekräftelsebehov och bekräftelse. Ja! Så nu är det torsdag och Fleury-dag och skirt-steak-dag och inte-någon-slaktarbiff-den-här-veckan-heller-dag (men de kämpar på på Sandströms, det gör de). Men som det blev ovanligt god skirt-steak med schalottenlöksås då! Vill ni veta?

Till förrätt kan man äta snabbstekta sparrisar med ramslök och när jag säger/skriver ”ramslök” tänker jag på Ramsö, på Sydkoster, på Ramnefjäll och på att snart är det midsommar och då får jag var i Bohuslän och så gråter jag lite av lycka.

4 kommentarer leave one →
  1. Daniel permalink
    2010/05/28 08:11

    Jag såg att Sandströms har skirt steak som specialerbjudande den här veckan (21), så det verkar finnas hopp.

Trackbacks

  1. Monty – Seglaren och ett löfte « Griskindspatrik
  2. Det är faktiskt rätt enkelt « Griskindspatrik
  3. Länktips « Griskindspatrik

Kommentera

