Skip to content

Nä! eller kanske ändå

2010/03/30

Jag gillar råbiff (även om min mage inte alltid är överens om det, men min mage har rätt ofta andra åsikter än min hjärna). Däremot har jag lite svårt i att se charmen med epitet som världens längsta bokbord, tårta, pepparkakshus etc och nu råbiff. Rätt rejält töntigt om ni frågar mig. Skärpning Lisa och Maggie! Bättre kan ni! Världens största råbiff?? Jag är förbluffad, tar mig för pannan.

Edit: Inte heller jag är bättre än att jag kan ändra mig (kalla mig gärna konflikträdd, ryggradslös eller vindflöjlig) och med anledning av Maggies kommentar nedan såg jag mig tvungen att undersöka saken en gång till. När jag då läser Lisas inlägg upptäcker jag humorn. Insikten om att det visst är en knäpp fylleide, men att man kan genomföra även sådana. Köttfest! Klart är bra!

Så va fan: en ursäkt till alla inblandade. Jag är bara avundsjuk. Det är ingen bra anledning att göra sig till ovän med sina idoler.

5 kommentarer leave one →
  1. 2010/03/30 16:11

    Jag vet inte varför du har fått för dig att vi har bjudit in till Malmös längsta råbiff. Det handlade om en fylleidé, att alla Malmös råbiffsälskare skulle samlas och äta en gigantisk råbiff. Nu blev det inte riktigt så dekadent som jag hade föreställt mig, utan en ganska klinisk långbiff. Ändå roligt, gott och himla trevligt.
    Rätt drygt inlägg, Patrik. Lönt o hata.

  2. 2010/03/30 16:16

    Jo, okej, ser att Lisa skrivit Malmös största osv i sitt första inlägg, så jag fattar att man kan få intrycket att det var en rekordboksgrej. Men även om det vore: lönt o hata.

    • 2010/03/30 21:20

      ja, hata verkar onödigt. det gör jag förstås inte heller. jag älskar både Lisa och hela pre-tequila-gänget. men jag blev lite förbluffad över anslaget i Lisas text. säkert medvetet och kanske aningens lite ironiskt.

      sen är det en annan grej att jag gärna hade varit med.

      skulle jag vara dryg?

      äh, nu får jag lite dåligt samvete, men jag låter inlägget ligga kvar, för sånt händer.

  3. 2010/04/01 19:07

    Patrik jag tycker du är fin. Inte för att du höll med, utan för att du omprövade. Fan vi måste hänga mer.

Kommentera

