Skip to content

En vanlig 41-årsdag

2010/01/04

Ja, men jag blev 41 idag, klockan halv åtta på kvällen för att vara petig. Jag tänker mig nåt så kul som en prydlig genomgång av dagens rakt igenom spektakulära händelser:

0700: vaknar av Gustavs mobilväckarklocka, somnar om trots stöket i köket.

0850: väcks av sång (glömt vilken) och presenter och scones och te och mina fina fina Veronica och Gustav, får först min och mina systrars gamla assistentkvarndel och rimmad gåta med svaret korvmakarkurs på T&J, får sedan biljett (plats 1, rad 1) till dagens föreställning av ”Guds Mörker”, skriven och regisserad av Gustav Rydman, framförd av Gustav Rydman och Veronica Hejdelind, ligger och läser tidningen och internets i sängen till framåt 1100

1130: dricker kaffe och tar del av föreställningen i fyra akter utspelade i fyra av lägenhetens utrymmen, zeldainspirerad handling och mycket kreativ rekvisita

1230: tar en promenad för att kolla kläder runt zinkensdamm, lyckas köpa en jil sander-skjorta på herrjudith

1330: lunch på seyhmus, en del hyllar seyhmus förbehållslöst, jag hyllar seyhmus, men vill påpeka att det vore okej med en lite mer fokuserad buffé, om man nu ska ha buffé, det är lite svårt att välja och allt är inte toppen varje dag, det vore bra med nån typ av beskrivning, eller kanske bara en lapp med ett namn, vid varje rätt, idag var någon typ av varm skivadmorotsnånting väldigt bra, precis som morotsraitan och de små ”pizzorna”, ingefärsdrickan och chaitet är också gott, läste om nanoteknik i svd och tänkte på metal gear solid guns of the patriots, som jag förstås aldrig kommer att klara

1500: föräldrar och syskon ringer och sjunger, de använder högtalartelefon, så jag hör lite dåligt, men det är säkert fint, pratar lite med mamma

1600: spelar metroid prime och lyckas återställa både morph ball, morph ball bomb, charge beam och sån där dräkt som står emot värme, klarar dessutom flannagan(?)bossen

1800: äter middag på supertrevliga landet, dricker champagne phillipponat, 2007 riesling kabinett trocken langguth gruppe, 2007 fools bay mallee sands chardonnay hentley farm, nån muscat och kaffe, äter ankleversandwich med russin, stekt gös med kål och pocherat äpple, sitter brevid västkustsk man med glenn-tröja (det är förstås ett plus), är på det hela riktigt nöjd, tycker att landet är värd en rekommendation

2030: kommer hem, är över 41 år och skriver blogginlägg om det

6 kommentarer leave one →
  1. 2010/01/04 21:19

    grattis på födelsedagen🙂

  2. 2010/01/04 21:39

    Men kära nån´vilken ung människa ! Grattis !

  3. 2010/01/07 14:25

    Jag skulle nog velat byta med dig, min jämna födelsedag var inte alls sådär bra.
    Det låter nästan som att drickat är VIKTIGARE än maten när du skriver om den sådär först och allt.

  4. 2010/01/08 14:33

    Massa grattis!!!
    från fröken Dill

Kommentera

