Skip to content

Ett andra besök på Mathias Dahlgrens Matbaren

2009/08/10

Förra gången vi var där var det väl sådär. En sån där påssallad presenterades som örter & grönt från täppan typ och jag snålade i övrigt. Drog till lite rejälare den här gången. Fyra portioner till mig och tre till Veronica. De är små, de kallas mellanrätter.

Vi började med varsin tallrik fläskdumplings bland annat med sirapsöt sås och krasse. Toppenbra! Till det Slottskällans Blond Ale/Nils Oscar God Lager.
Därefter stekt ankbröst med ingefära och nudlar till mig och pepparrotssill med nån rom, gräddfil och brynt smör till V. Fantastiskt. Ölen ej slut.
Biff Dahlberg är 63-gradersägget plus oxfilé och lök. Löken toppen, ägget bra och oxfilén också, men jag föredrar ju lite tugg. Oxfilé är alltid för dyrt. Ett rött rhônevin.
Dessert i form av yoghurt med persika, olivolja och salt till Veronica. Mycket bra enligt utsago. Nåt fondantliknade med glass på gräddfil och nötter för mej. Jag drack en PX.

Nöjd? Nöjd! Mycket nöjd. Satt i baren, det var trevligt. Bra service och jävligt god mat. Möjligen skulle jag valt bläckfisken istället fr biffen, men jag ville ju h rött vin.

För övrigt har jag som många andra registrerat mig på matbloggar.com.

2 kommentarer leave one →
  1. 2009/08/12 22:26

    Men det låter ju som att du är riktigt nöjd! Inte bara sådär-nöjd. Vad gick notan på sådär på en höft?

  2. 2009/08/12 23:08

    Två personer 1865 kronor och då drack en person en öl och den andra en öl, ett glas vin och ett glas dessertvin plus att den andre personen (jag) gott kunde avstått ifrån sin 3:e mellanrätt (av fyra) à 350-400 kronor.

Kommentera

