Skip to content

Patriks 2008

2008/12/30
by

Man ska ju ha en teori här också, nån typ av urval, typ bara en låt per artist och bara ett album per artist och bara en ostsort per land, men jag skiter i det. Det blir lista lista lista och det blir både sorterat och osorterat.

TTA gav bara ut en singel och en video i år, Lucky är en otrolig version av nåt skånskt eurotekniskt. Det blev alltså hyfsat öppet om titeln årets musiksammanställning mellan Glasvegas-Glasvegas, Parker Lewis-Parker Lewis och Air France-Air France, nej No Way Down coh vinnaren får trots allt tjat bli Glasvegas för den där helgen på egen hand gråtandes framför texter och med gnissel i öronen. Parker Lewis och Air France är mer skönhet och kärlek.

Sen kom det en bunt sammanställningar (varför tjatar jag om det, jo för att då kan jag hålla mej till både EP och Album och så skaffar jag ju nästan bara musik i filformat) som klarar sej bra i sammanhanget. Jag bara slänger iväg dem såhär: Joel Alme och Håkan Hellström och Motoboy (båda) och Days och M83 och No Kids och Nordpolen och Scarlett Johansson och 2562 och D.Lissvik, jag tror jag stannar där, det blir ju 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 och hur många på spotify? 4, 4 av 12. Okej. Förresten är Dusk & Blackdown-skivan som nån farbror på SvD gillade riktigt bra, men jag har bara lyssnat den ett par gånger.

De tre största låtarna för mej under året har varit: Flowers and football tops, Trouble, In a room without you och No excuses och jag har tjatat så mycket om det där så jag tror det räcker. Flowers and football tops, In a room without you, Trouble och No excuses, ingen inbördes ordning.

Jag försöker få ihop en spotifyplaylist över mitt 2008, men det kan ta lite tid.

Mindre viktiga kategorier.

Konst: Nationalmuseums queerutställning är det enda som betyder något, förstås
Film: Vicky Cristina Barcelona
TV: The Big Bang Theory, In Treatment, Tell Me You Love Me, Dexter, Generation Kill
Mat: Det började med FL och det slutade med FL, tiden däremellan får ni kolla i bloggen om.
Dryck: Ja!

Det blev ju mest sorterat och sött det där, som vanligt kommer jag att komplettera.

No comments yet

Kommentera

