Hoppa till innehåll

Ännu en förlorad själ

2007/09/23

Eller kanske ännu en förlorad Patrik, eller ännu en sak att förlora sej i, eller…va fan. Blev övertalad, eller kanske inte övertalad, att kolla in Hugh’s Cottage och i första avsnittet lagar han ju till duva bastila och vips förflyttas jag till Marakesh: 10 dagars vandring i öknen, bästa semestern någonsin, lovar. Väldigt begränsad kost, samma soppa med mer och mer vatten i till förrätt varje kväll, ett och ett halvt glas vin per person, Hadix i vattnet. Ingen magsjuka på hela vandringen och det är helt otroligt med tanke på min mage. Den vänjer sej inte trots att jag verkligen försöker öva den.

Nåja; efter 10 dagar i öknen kommer vi till Marakesh för de två sista dagarna och Veronica och jag hittar en sån där undangömd palatsrestaurang med 50 meter i takhöjd och blablabla och vi äter Bastila med duva och så jäääävla gott.

På flyget hem blir jag magsjuk. Sånt brukar ju förta upplevelsen, men inte den här gången. Att planet mellanlandar i Bryssel på väg till A’dam och släpper AV folk FRÅN Casablanca och PÅ andra som ska TILL Casablanca som nån jävla ringlinjebuss däremot…jag gillar inte lyfta och landa.

Jaha, det där hade ju inget med rubriken att göra och vart allmänt rörigt. Vandringssemster i den Marockanska öknen rekommenderas dock. Fantastiskt!

Så det lär bli filopaj med duva och mandel och kanel och florsocker framöver.

Inga kommentarer ännu

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 802 andra följare

