Hoppa till innehåll

Låtlista – vecka 10, 2011

2011/03/13

All den där musiken från tidigt 80-tal som vi i min generation som kallar oss musikintresserade ska ha hört under just tidigt 80-tal. The Smiths, The Jesus And Mary Chain, Dexys Midnight Runners, Afrika Bambaataa, nä, jag orkar inte lista, den musiken. Den musiken upptäckte inte jag förrän vid 80-talets slut. I början av 80-talet höll jag mig till Depeche Mode, Simple Minds och framför allt U2. Och allt på Tracks. Inte rätt! Okej, jag kände till Kraftwerk, men tyckte de var lite svåra.

Enligt den dogm som jag vuxit upp med. Tycker du annorlunda? Det här är min bild. Jag har vuxit ifrån det där nu. Men det finns där någon stans inuti.

Men Scritti Politti! Jag lyssnade faktiskt på Scritti Politti när det begav sig. Jag älskade Green Gartsides sätt att sjunga och köpte Cupid & Psyche ’85 när den kom. Älskade den. Älskade Scritti Politti. Det gör jag fortfarande. Ville bara säga det.

Här är veckans lista.

Inga kommentarer ännu

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 802 andra följare

